Artiklar

Chefens guide till logistikbeslut

Utläggning av logistik är ett effektivt sätt att fokusera på kärnverksamheten, öka konkurrenskraften och uppnå kostnadsbesparingar, flexibilitet, kvalitet och effektivitet. Affärstillväxt är möjlig när du har en pålitlig logistikpartner som lyssnar, utvecklar, noggrant bedömer behov, tillhandahåller nödvändiga logistiklösningar och skalar med ditt företag. Allt fler företag förväntar sig också att deras logistikpartner tar ansvar för miljön och medarbetarna.

Posti staff managing a forklift

Varför ladda ner denna guide?

Denna guide erbjuder sätt för företag och organisationer inom den offentliga sektorn att effektivisera logistiken, förbättra konkurrenskraften och öka kundnöjdheten. Den ger ledare praktiska exempel och tips för att fatta logistikrelaterade beslut.

  • Driftchef/Logistikchef – Alla logistiktjänster under samma tak

  • CEO/CFO – Lätta på balansräkningen och minska marknadsrisken genom att omvandla fasta logistikkostnader till rörliga kostnader

  • HR-chef – Effektivitet och säkerhet med en skalbar arbetsstyrka

  • Hållbarhetsansvarig – Hållbarhet integrerad i alla skeden av logistiken

Posti som strategisk logistikpartner

Logistik är vår kärnkompetens. Vi hjälper till att optimera våra kunders logistik och hitta tillväxtmöjligheter. Vi erbjuder logistiktjänster till företag av alla storlekar, oavsett bransch, och skapar konkurrensfördelar för ditt företag genom ansvarsfull logistik.

Ladda ner vår Chefens guide till logistikbeslut

Låter det intressant? Läs mer i vår guide